• Fri fragt i DK 
  • Levering: 2-3 dage
  • Gratis returnering i butik
  • på Trustpilot
Din ønskeliste

Handelsbetingelser og vilkår

Webshoppen www.neye.dk ejes og drives af: NEYE Fonden, Klosterstræde 1, 1157 København K, CVR 87275310 (NEYE). 

Når du køber varer i webshoppen er det NEYE, der er sælger. 


Brugerbetingelser for handel på www.neye.dk

Indgåelse af aftale om køb

Sikker betaling

14 dages fortrydelsesret

Returnering

Levering og tracking af forsendelser

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Priser

Forbehold for billedgengivelse 

Skatter og afgifter samt told

Privacy Policy / Personlige oplysninger

Cookies

Brugerbetingelser for handel på www.neye.dk 

Onlineshoppen på www.neye.dk tilbyder salg af tasker, kufferter og accessories. 

 

Onlinehandel hos www.neye.dk sker i henhold til nedenstående vilkår og betingelser.
Køb af varer i webshoppen er betinget af, at du accepterer disse vilkår og betingelser, der herefter udgør en aftale mellem dig og NEYE. 

Indgåelse af aftale om køb
www.neye.dk  er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

 

For at handle på www.neye.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

 

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

 

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

 

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

 

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”gennemfør betaling”. Herefter går din ordre videre tilwww.neye.dk

 

Efter modtagelse af en ordre vil NEYE per e-mail bekræfte, at NEYE har modtaget ordren. Dette betyder ikke, at ordren er accepteret. Din ordre udgør kun et tilbud til NEYE om at købe en vare fra NEYE. Alle ordrer er genstand for accept af NEYE og afhænger af varens tilgængelighed på NEYE’s varelager. Aftalen om køb vil først endeligt være indgået, når NEYE har accepteret din ordre. 
Er en vare du har afgivet bestilling på mod forventning udsolgt, vil NEYE give dig besked herom. 
 

Sikker betaling 
Du kan betale med følgende kreditkort:
Dankort, VISA/Dankort, VISA udenlandsk, EURO/Mastercard, American Express, JPC, Maestro, Acceptcard, Diners dansk/udenlandsk og VISA Electron.
Det betalingskort, du anvender, skal være dit. Alle kredit-/betalingskortindehavere er genstand for validering kontrol og godkendelse fra kortudstederen. Hvis udstederen af dit betalingskort afviser betaling, vil NEYE ikke være ansvarlig for eventuelle forsinkelser eller manglende levering af din ordre. I tilfælde af at dit korts godkendelse og validering bortfalder, forbeholder NEYE sig ret til at annullere din ordre.

 

Ved at indsende en ordre til NEYE via www.neye.dk garanterer du, at oplysningerne vedrørende betaling af din ordre er gyldige og korrekte. Når din bestilling er accepteret og behandlet af NEYE, vil betaling ske og du har hermed givet din tilladelse til, at NEYE kan foretage den betalingskontrol, som NEYE måtte finde passende.
Betaling bliver fratrukket din konto, når din vare afsendes fra NEYE eller når varen er klar til afhentning i NEYE butikken.

 

Kommunikation mellem betalingssystem og kortindehaver foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Krypteringen sikrer, at ingen kan aflytte eller kopiere kortinformationer. Transmissionen er godkendt af PBS/Nets. Når du befinder dig i en sikker zone, vises der, i dit browservindue, et lille "Secure Server"-ikon. I Internet Explorer og Firefox er dette lille ikon en lukket hængelås.

 

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på www.neye. har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

 

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

 

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret.  Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, fx på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.

 

Produkter fra mærket Juhldal er ikke omfattet af NEYE’s 14 dages fortrydelsesret.

 

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du pr. mail give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte denne standardfortrydelsesformular hvis du ønsker at fortryde dit køb. Fortrydelsesformularen sendes til kundeservice@neye.dk

Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

- Til 

NEYE Webshop

Hørsvinget 1-3

2630 Taastrup

Jeg/vi ___________ meddeler herved, at jeg/vi ___________ ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med

min/vores ___________ købsaftale om følgende varer ___________

 

Bestilt den ___________/modtaget den ___________

 

Forbrugerens navn ___________

 

Forbrugerens adresse ___________

 

Forbrugerens underskrift ___________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Dato ___________


 

Returnering

Hvis du fortryder købet kan du returnere din vare i den nærmeste NEYE butik eller sende den retur til denne adresse:

 

Neye Webshop
Att. Retur
Hørsvinget 1-3 
2630 Taastrup

 

Returnering af varer købt på www.neye.dk i en af NEYE’s butikker, skal ske inden for 14 dage, fra modtagelsesdatoen.

 

Ved tilbagelevering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

NEYE refunderer ikke de fragtomkostninger, der er forbundet med returneringen. Dine returnerings omkostninger vil alt efter leverandør og størrelse på pakken, ca. ligge mellem 50-150 kr.

 

VIGTIGT
Varen/varerne skal afsendes hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt og givet besked til NEYE herom

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Dokumentation for dit køb samt returformular

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover skal du udfylde og vedlægge en udfyldt returformular, som du finder her.

 

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med, evt. modregnet gebyr, jævnfør nedenstående vedr. uafhentede pakker. Beløbet tilbageføres til det betalingskort, du brugte ved købet. Vær venligst opmærksom på, at der kan gå noget tid inden beløbet er tilgængeligt på din konto. Dette afhænger af hvilket kreditkort du benytter samt hvilke bank du bruger.

 

Uafhentede varer der sendes retur til NEYE vil blive fratrukket et returneringsgebyr på 99 kr. Ved returnering af uafhentede pakker, refunderer NEYE først beløbet for ordren, fratrukket returneringsgebyret på 99 kr., ved modtagelse pakken samt en skriftelig fortrydelse af købet, fra kunden. Se afsnittet med 14 dages fortrydelsesret, og udfyldelse af fortrydelsesformularen.

 

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • Du reelt har taget varen i brug.
    • En vare betegnes som brugt når prismærker/labels er taget af varen, tilbehør til varen mangler etc.
    • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
    • Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
    • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

 

Varer der betegnes som brugt, beskadiget eller håndtereret på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på, kan KUN returneres direkte til NEYE’s webshop.

 

Levering og tracking af forsendelser 
Normalt sker leveringen 2-3 arbejdsdage efter at en ordre er accepteret. 
For leveringer i Danmark bestræber NEYE sig på, at varen leveres senest første hverdag efter, at NEYE har accepteret ordren. Afhentes varen i en NEYE butik bestræber NEYE sig på, at afhentning kan ske den efterfølgende hverdag.
For leveringer i Europa bestræber NEYE sig på, at varen leveres senest 5 hverdage efter, at NEYE har accepteret ordren og uden for Europa senest 7 hverdage efter, at NEYE har accepteret ordren.
Leveringstiderne er ikke garanteret og skal derfor betragtes som vejledende.
NEYE kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse, såfremt de vejledende leveringstider bliver overskredet.

 

Alle varer sendes som pakkepost med Post Danmark og er fuldt forsikret under forsendelsen.Du får oplyst et trackingnummer på en e-mail i forbindelse med NEYE’s bekræftelse af ordren. Med dette trackingnummer kan du følge din vare fra afsendelse til den ankommer til leveringsstedet på www.post.dk. En forsendelse kan normalt trackes 12 timer efter, at trackingnummeret er modtaget. Du kan også kontakte NEYE’s kundeservice på kundeservice@neye.dk med spørgsmål vedrørende levering. 
 

Fragtpriser Danmark 

Alle ordrer leveres fragtfrit til det Post Danmark udleveringssted, du ønsker i hele Danmark.

NEYE tilbyder fri fragt, på alle leverings muligheder, på alle ordrer over 700 kr.

Fragtpriser:

Levering til Post Danmark udleverings sted - 0 kr. 

Levering til fakturerings adresse - 39 kr.

Leverings til anden adresse/erhvervs adresse - 39 kr.

Afhenting i butik - 0 kr. 

 

NEYE leverer ikke fragtfrit til adresser på Grønland

Fragtpriser udland

Der bliver pålagt et fragtgebyr på alle udenlandske ordrer. Beløbet variere fra land til land og vil fremgå på ordren inden den betales på www.neye.dk. 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Når levering er sket skal du straks undersøge om varen svarer til det du har bestilt.
Er forsendelsen beskadiget ved modtagelse, eller svarer den modtagne vare ikke til den afgivne bestilling, beder NEYE dig straks give besked herom til NEYE’s kundeservice på kundeservice@neye.dk.

 

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Ved afgørelsen af om der er fejl og mangler ved varen finder købeloven anvendelse, hvorfor forhold som varens normale levetid, fejl opstået på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse, almindeligt slid m.v. kan indebære, at der ikke er tale om en mangel.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

 

Du kan reklamere ved at henvende dig med varen, og din kvittering på varen, i en af vores butikker eller kontakte os via mail til kundeservice@neye.dk eller på 33692826 alle hverdage fra kl. 10:00 – 12:00

 

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

 

Varen inkl. Kvittering skal sendes til:

 

Neye Webshop
Att. Reklamationer
Hørsvinget 1-3 
2630 Taastrup

 

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

 

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 99 kr. for undersøgelse af varen.

 

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Priser
Alle priser er angivet i DKK og vil være inklusiv moms, men eksklusiv fragt.
NEYE tager i enhver henseende forbehold for, at der kan forekomme pris- og trykfejl.
Varer der skal leveres i lande uden for EU kan muligvis blive pålagt lokale skatter og afgifter samt told. Du kan se mere under punktet Skatter og afgifter samt told.
Priserne kan til enhver tid ændres, men ændringer vil ikke påvirke ordrer, for hvilke NEYE allerede har sendt en bekræftelse. 

Forbehold for billedgengivelse 
Computerskærme kan være indstillet forskelligt og de kan variere meget i størrelse. Derfor kan farvegengivelser variere meget, alt efter skærmen.
NEYE kan ikke garantere, at de farver du ser på din skærm afspejler den præcise farve varen har.
NEYE forsøger dog at beskrive varen bedst muligt. Du er altid velkommen til at kontakte NEYE’s kundeservice for yderligere information om varer.

Skatter og afgifter samt told 
Bestiller du varer fra et EU-land til et andet EU- land, skal du normalt ikke betale skatter og afgifter samt told, da andre EU-lande er fritaget herfor efter reglerne om varernes frie bevægelighed indenfor EU. 
Bestiller du varer fra et land udenfor EU, skal du være opmærksom på, at varen kan blive tilbageholdt i tolden, og varen kan blive påført skatter og afgifter samt told. 
NEYE påtager sig intet ansvar for skatter, afgifter og told. 

 

Lovvalg og værneting
Køb af varer på www.neye.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.


Medlemskab i CLUB NEYE 
Du kan tilmelde dig CLUB NEYE under feltet 'CLUB NEYE' på www.neye.dk eller ved at udfylde en kupon i en af NEYE’s butikker.
Ved tilmelding beder vi dig oplyse navn, e-mail, postnummer, mobiltelefonnummer samt fødselsdato.
Det er frivilligt hvilke informationer du vil oplyse. Dog får du ikke SMS eller e-mail, hvis ikke NEYE har disse informationer. Du opnår heller ikke fødselsdagsrabat, hvis ikke NEYE kender din fødselsdato. 
Har du ved tilmeldingen til CLUB NEYE oplyst din e-mail og/eller dit telefonnummer samtykker du samtidig til, at NEYE pr. e-mail og/eller SMS sender dig nyhedsbrev og andet markedsføringsmateriale. 

Det er gratis at være medlem af CLUB NEYE.
Der er masser af goder forbundet med at blive medlem af CLUB NEYE, blandt andet:

  • En velkomstvoucher
  • Personlig fødselsdagsrabat - vi giver 10% rabat på dit køb i NEYE
  • Rabatten gælder fra din fødselsdag og syv dage frem. (Gælder ikke i forvejen nedsatte varer) 
  • Invitationer til events i NEYE
  • Eksklusive konkurrencer kun for medlemmer
  • Besked når der er specielle tilbud og kampagner i NEYE og på www.neye.dk

Du kan til enhver tid framelde dig medlemskabet i CLUB NEYE herunder modtagelsen af nyhedsbrev pr. e-mail, og du kan framelde nyheder på SMS ved at sende teksten NEYE STOP til 1220.

Privacy Policy / Personlige oplysninger 

NEYE’s politik om beskyttelse af personlige oplysninger og anvendelse af Cookies er en del af disse Handelsbetingelser og Vilkår.
Læs NEYE’s politik om beskyttelse af personlige oplysninger og anvendelse af Cookies her.


 For at kunne handle på www.neye.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til NEYE via e-mail kundeservice@neye.dk

 

Hvordan indsamler NEYE oplysninger ? 
Når du registrerer dig som medlem af CLUB NEYE på www.neye.dk accepterer du at modtage nyheder pr. e-mail eller SMS meddeler. NEYE opbevarer dine personlige oplysninger som eksempelvis navn, adresse, e-mail-adresse, telefonnummer, betalingskortoplysninger og fødselsdato. 

NEYE indsamler desuden oplysninger om brugerne og deres besøg på www.neye.dk via såkaldte cookies – se afsnittet om Cookies. 

Hvorfor indsamler NEYE oplysninger?
Når du videregiver dine personlige oplysninger til NEYE, bekræfter du samtidig, at NEYE kan anvende den indsamlede information til at opfylde NEYE’s forpligtelser over for dig og tilbyde dig den service, du forventer. F.eks. når det drejer sig om varer, du har bestilt, om meddelelse om leveringsstatus via sms, om at kontrollere din kreditværdighed, om at sende dig information om CLUB NEYE samt om andre tilbud i forbindelse med markedsføring. NEYE kan evt. også få brug for oplysningerne til at komme i kontakt med dig, hvis der opstår problemer, når vi skal levere dine varer.


Hvordan beskytter NEYE dine oplysninger?
Dataansvarlig i forhold til dine personlige oplysninger er:
NEYE Fonden, Klosterstræde 1, 1157 København K, CVR 87275310
NEYE har iværksat en række tekniske og organisatoriske forholdsregler, der beskytter dine oplysninger mod f.eks. tab, manipulation og uberettiget adgang. Og vi tilpasser løbende vores sikkerhedsforanstaltninger til den tekniske udvikling. På www.neye.dk beskytter vi dine oplysninger ved hjælp af SSL, der står for Secure Sockets Layer, hvilket gør det muligt at kryptere følsomme oplysninger i forbindelse med onlinetransaktioner.
Kortkøb
For at gøre køb via webshoppen så sikkert som muligt, krypterer NEYE al information med SSL (Secure Sockets Layer). Det betyder, at informationen sendes via en sikker forbindelse, og at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående.
Ved kortkøb samarbejder NEYE med en autoriseret betalingsformidler, som hjælper NEYE med at kontrollere direkte hos din bank, at kortet er gyldigt til køb. NEYE’s betalingsformidler behandler dine betalingskortoplysninger korrekt i overensstemmelse med den internationale sikkerhedsstandard PCI DSS, som kortselskaberne VISA, MasterCard, Diners, American Express og JCR står bag. Det betyder, at dine betalingskortoplysninger behandles på en meget sikker måde.
Når du handler på www.neye.dk med dit kort, forbeholder vi os retten til at kontrollere dine personlige oplysninger.


Hvem får adgang til oplysningerne?
NEYE formidler/sælger/udveksler aldrig dine oplysninger til tredjepart i markedsføringsøjemed. Oplysninger, som videregives til tredjepart, anvendes kun til at opfylde NEYE’s forpligtelser over for dig. NEYE videregiver eksempelvis adresseoplysninger til leverandører og speditører i forbindelse med levering af dine varer.


Hvor længe opbevares dine oplysninger?
Dine oplysninger opbevares kun så længe, NEYE har behov for dem for at udføre NEYE’s ydelser, eller kun så længe eksempelvis loven kræver det.
Hvor kan jeg henvende mig for at få oplyst, hvad der står registreret om mig?
Du har ret til at få oplyst, hvilke personlige oplysninger NEYE har registreret. Hvis oplysningerne er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, kan du bede om at få dem ændret eller slettet. Du kan når som helst tilbagekalde din tilladelse til, at NEYE bruger dine oplysninger med henblik på markedsføring - f.eks. ved udsendelse af katalog, nyhedsbrev eller tilbud. Vil du redigere dine oplysninger kan du kontakte NEYE’s kundeservice på kundeservice@neye.dk.

Har du kommentarer eller spørgsmål i forbindelse med vores behandling af personlige oplysninger, er du velkommen til at kontakte NEYE’s kundeservice på kundeservice@neye.dk
Du kan altid framelde dig vores e-mail nederst i det nyhedsbrev du modtager og du kan framelde nyheder på SMS ved at sende teksten NEYE STOP til 1220.

Cookies 
Vi anvender cookies på www.NEYE.dk 
Når du besøger www.neye.dk accepterer du, at NEYE anvender cookies til at registrere, hvad vores kunder ser på i butikken, til at styre købs flow samt til at måle trafikken på hjemmesiden. Vi benytter disse oplysninger til at forbedre vores hjemmeside, tilpasse vores vareudbud og øge vores service. 
En cookie er en lille datafil, som vi ligger på din computer. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. En der lægger der automatisk overføres fra www.neye.dk til din internetbrowser. Den indeholder ingen personlige oplysninger, og informationerne vi modtager er derfor anonyme.
Indsamling af information på www.neye.dk sker under overholdelse af gældende lovgivning.


Hvilke cookies er der på Neye.dk? 
• Google Analytics, anvendes til at måle trafik. Cookie levetid er 30 dage.
• Affilliate partner, anvendes til målretning af annoncering. Cookie levetid er 30 dage.
Ønsker du ikke at acceptere cookies, kan du indstille din browser til automatisk at afvise cookies eller underrette dig hver gang et websted anmoder om at gemme cookies. Benyt din browsers hjælpefunktion for at få flere oplysninger.

Sådan sletter du cookies
Slet af cookies i Internet Explorer
Slet cookies i Mozilla Firefox 
Slet cookies i Google Chrome 
Slet cookies i Opera 
Slet cookies i Safari 5.0 
Sletning af Flash cookies

Læs mere om cookies på www.minecookies.org

 

senest redigeret 12/06- 2014