• Fri fragt i DK 
  • Levering: 2-3 dage
  • Gratis returnering i butik
  • på Trustpilot
Din ønskeliste

Retur og betaling

Julegaver – byttefrist 7. januar 2015

Alle varer købt på neye.dk fra den 10. nov. 2014 kan byttes til og med den 7. januar 2015. Online køb, der er foretaget efter 21. december, kan vi desværre ikke garantere, når frem inden jul.

 

Alle NEYEs 36 butikker har ekstra længe åbent 22.-23. december - så du kan stadig finde de perfekte julegaver.

 

Alle NEYE butikker holder lukket 24.-26. december.

 

Alle varer kan byttes i den nærmeste NEYE butik (medbring ordrebekræftelse) eller sendes retur til NEYE Webshop (med udskrift af ordrebekræftelsen):

NEYE Webshop

Att. Retur

Hørsvinget 1-3

2630 Taastrup

 

Returneringen skal ske inden 7. januar 2015.


Gavemodtageren kan bytte varen til andre varer eller et tilgodebevis i alle butikker - husk ordrebekræftelsen fra online købet. Ønsker gavemodtageren penge retur for varen skal kvitteringen for ordren også medbringes i den pågældende NEYE butik.

 

Ved returnering til webshoppen skal du sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, og kvitteringen for ordren er vedlagt i kassen. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. NEYE refunderer ikke de fragtomkostninger, der er forbundet med returneringen.  Beløbet returneres af sikkerhedshensyn kun til det kort varen er købt med.

 

 

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på www.neye. har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

 

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

 

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret.  Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, fx på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.

 

Produkter fra mærket Juhldal er ikke omfattet af NEYE’s 14 dages fortrydelsesret.

 

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du pr. mail give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte denne standardfortrydelsesformular hvis du ønsker at fortryde dit køb. Fortrydelsesformularen sendes til kundeservice@neye.dk

 

Returnering

Hvis du fortryder købet kan du returnere din vare i den nærmeste NEYE butik eller sende den retur til denne adresse:

 

NEYE Webshop
Att. Retur
Hørsvinget 1-3 
2630 Taastrup

 

Returnering af varer købt på www.neye.dk i en af NEYE’s butikker, skal ske inden for 14 dage, fra modtagelsesdatoen.

 

Ved tilbagelevering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

NEYE refunderer ikke de fragtomkostninger, der er forbundet med returneringen. Dine returnerings omkostninger vil alt efter leverandør og størrelse på pakken, ca. ligge mellem 50-150 kr.

 

VIGTIGT
Varen/varerne skal afsendes hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt og givet besked til NEYE herom

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Dokumentation for dit køb samt returformular

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover skal du udfylde og vedlægge en udfyldt returformular, som du finder her

 

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med, evt. modregnet gebyr, jævnfør nedenstående vedr. uafhentede pakker. Beløbet tilbageføres til det betalingskort, du brugte ved købet. Vær venligst opmærksom på, at der kan gå noget tid inden beløbet er tilgængeligt på din konto. Dette afhænger af hvilket kreditkort du benytter samt hvilke bank du bruger.

 

Uafhentede varer der sendes retur til NEYE vil blive fratrukket et returneringsgebyr på 99 kr. Ved returnering af uafhentede pakker, refunderer NEYE først beløbet for ordren, fratrukket returneringsgebyret på 99 kr., ved modtagelse pakken samt en skriftelig fortrydelse af købet, fra kunden. Se afsnittet med 14 dages fortrydelsesret, og udfyldelse af fortrydelsesformularen.

 

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • Du reelt har taget varen i brug.
    • En vare betegnes som brugt når prismærker/labels er taget af varen, tilbehør til varen mangler etc.
    • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
    • Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
    • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

 

Varer der betegnes som brugt, beskadiget eller håndtereret på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på, kan KUN returneres direkte til NEYE’s webshop.

 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Når levering er sket skal du straks undersøge om varen svarer til det du har bestilt.
Er forsendelsen beskadiget ved modtagelse, eller svarer den modtagne vare ikke til den afgivne bestilling, beder NEYE dig straks give besked herom til NEYE’s kundeservice på kundeservice@neye.dk.

 

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Ved afgørelsen af om der er fejl og mangler ved varen finder købeloven anvendelse, hvorfor forhold som varens normale levetid, fejl opstået på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse, almindeligt slid m.v. kan indebære, at der ikke er tale om en mangel.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

 

Du kan reklamere ved at henvende dig med varen, og din kvittering på varen, i en af vores butikker eller kontakte os via mail til kundeservice@neye.dk eller på 33692826 alle hverdage fra kl. 10:00 – 12:00

 

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

 

Varen inkl. Kvittering skal sendes til:

 

NEYE Webshop
Att. Reklamationer
Hørsvinget 1-3 
2630 Taastrup

 

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

 

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 99 kr. for undersøgelse af varen.

 

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Sikker betaling 
Du kan betale med følgende kreditkort:
Dankort, VISA/Dankort, VISA udenlandsk, EURO/Mastercard, American Express, JPC, Maestro, Acceptcard, Diners dansk/udenlandsk og VISA Electron.
Det betalingskort, du anvender, skal være dit. Alle kredit-/betalingskortindehavere er genstand for validering kontrol og godkendelse fra kortudstederen. Hvis udstederen af dit betalingskort afviser betaling, vil NEYE ikke være ansvarlig for eventuelle forsinkelser eller manglende levering af din ordre. I tilfælde af at dit korts godkendelse og validering bortfalder, forbeholder NEYE sig ret til at annullere din ordre.

 

Ved at indsende en ordre til NEYE via www.neye.dk garanterer du, at oplysningerne vedrørende betaling af din ordre er gyldige og korrekte. Når din bestilling er accepteret og behandlet af NEYE, vil betaling ske og du har hermed givet din tilladelse til, at NEYE kan foretage den betalingskontrol, som NEYE måtte finde passende.
Betaling bliver fratrukket din konto, når din vare afsendes fra NEYE eller når varen er klar til afhentning i NEYE butikken.

 

Kommunikation mellem betalingssystem og kortindehaver foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Krypteringen sikrer, at ingen kan aflytte eller kopiere kortinformationer. Transmissionen er godkendt af PBS/Nets. Når du befinder dig i en sikker zone, vises der, i dit browservindue, et lille "Secure Server"-ikon. I Internet Explorer og Firefox er dette lille ikon en lukket hængelås.