• Gratis levering fra 399,-
  • Gratis afhentning og returnering i butik
  • på Trustpilot
Din ønskeliste
  Din kurv (0)

Din indkøbskurv er tom.

vi-elsker-dansk-design-i-neye-belsac

NEYE elsker dansk design, og derfor har vi i ugerne 35-38 valgt at sætte nogle af vores danske brands i fokus. I sidste uge var det brandet Markberg. Denne uges udvalgte er skønne Belsac.

 

Belsac blev grundlagt i 1971 af den 21-årige ildsjæl Poul Hansen. I dag drives Belsac af datteren Camilla Dalager, der er kreativ direktør. Camilla har givet nyt liv i brandet, og Belsac er nu blandt de bedste danske accessoriebrands.

 

Man skal forelske sig i en taske på grund af designet og kvaliteten, men man skal

elske den for evigt på grund af funktionaliteten.

 

Vi har spurgt Camilla Dalager omkring Belsac for at opnå en større indsigt i, hvad brandet står for. Læs med her.

 

Hvad er Belsacs vigtigste brandværdier?

Ærlighed og dybde, at vi er ærlige om vores produkt, og at det kvalitetsmæssigt har en dybde, der bakker op om designet. Vi er et dansk brand, der vægter den nordiske designtradition, hvilket kræver, at designet går hånd i hånd med gode råvarer og højt teknisk kunnen. Vi har den unikke fordel, at vi har eksisteret siden 1971, hvilket gør, at der ligger en fantastisk viden om håndværket og materialer, som vi værdsætter at bygge videre på. Belsac tasken er lavet i italiensk læder. Kva den store tradition for læder i Italien, gør det, at de italienske garverier er utrolig dygtige, og især til farver. Vi samarbejder bevidst med branchens stærkeste og dygtigste spillere. Det har i forbindelse med kampagner været vigtigt for os, at bruge danske modeller, da vi er et dansk brand. Vi har til dags dato været repræsenteret af topmodeller som Gertrud Hegelund, Juliane Grüner og Josephine Skriver, og i år er det Kirstin Liljegren, som i maj fik en ELLE pris som årets danske model - alle er de pragtfulde piger, og det er jeg selvfølgelig stolt af.

 

Hvordan vil du beskrive jeres designfilosofi?

At kombinerer min store kærlighed til den nordiske designtradition med evnen til at spotte sæsonens vigtigste tendenser. Passionen er altid at skabe tasker der udstråler modernisme, femininitet og dristighed til hverdagens fashionistas, som også er øverst på min liste over største inspirationskilder.

 

Hvordan ser du dig selv som designer?

Jeg er født ind i branchen, og jeg har designet tasker de sidste 13 år. Jeg drives af at gøre det lidt bedre hver gang, og jeg elsker det.  Jeg elsker detaljer, lige fra kuglepensholdere og nøgleringe i taskerne, til at hele kollektionen er meget nøje farveafstemt. Jeg elsker at stemninger og tendenser hele tiden udvikler sig, og jeg elsker at begejstres over det.  

 

Hvad synes du selv gør jeres design/produkt unikt?

Vi er meget tro mod vores værdier, og vi giver os tiden til produkterne i hele forløbet. Vi er i dybden med designet, og alt læder bliver kontrolleret i Danmark, inden det sendes til vores produktioner i Indien. Inden de færdigproducerede tasker sendes ud til vores kunder, kommer de igen igennem en kvalitetskontrol i Danmark, hvor jeg personligt godkender 1 stk. af alle styles og i alle farver, inden kvalitetskontrollen tager over.

 

Hvad skal et design kunne for at være vellykket?

”Man skal forelske sig i en taske på grund af designet og kvaliteten, men man skal elske den for evigt på grund af funktionaliteten.”  

 

Hvad er AW15 kollektionen inspireret af?

Man kan ikke komme udenom 70’erne, men efteråret 2015 er også et sammenspil af modsætninger, som drages sammen til en større helhed. Kollektionen afspejler på den ene side naturens renhed, med rolige farver som bevæger sig fra jord til himmel igennem brunlige og blålige nuancer. Formerne er bløde, enkle og stilen er ren og moderne. På den anden side afspejler kollektionen et voluminøst, men kontrolleret udtryk i varme og dybe farver.  Her er stilen skarp og kantet, men rolig og kontrolleret, inspireret af den rene, geometriske japanske stil.

Gennemgående for kollektionen er elegance vs. edginess, med et finish af fine detaljer og høj kvalitet. Det er dette, der giver kollektionen helhed, ligevægt og forbinder modsætningerne. Kollektionen spænder bredt og giver anledning til nye muligheder.

 

neye-elsker-dansk-design-belsac-jacie-crossoverEr der en style i AW15 kollektionen, som du holder særligt meget af eller gerne vil fremhæve?

Belsac Jacie Crossover i italiensk læder og med kraftig narv. Jeg kan godt li’ råheden i materialet sat op imod enkeltheden i designet. Som en kontrast har jeg her valgt det rå materiale op imod det mere feminine glatte. Jeg værdsætter, at der ikke er udvendige lommer og andre effekter. Tasken kan både bruges som clutch, long-shoulder og er samtidig en perfekt størrelse til toilettaske. Sammensætningen af de to kvaliteter gør, at tasken både kan bruges til det feminine look og det mere rå. Derudover er tasken praktisk og let at kombinere med efterårets jakker og frakker.

 

VIND DESIGNERNES FAVORIT STYLE

Modellen Jacie Crossover er blandt Camillas favoritter, og det er den, du kan vinde i denne uge!

 

Læs mere på NEYEs Facebook eller Instagram, og se hvordan du får chancen for at vinde denne skønne crossover fra Belsac – Held og lykke!

 

Se alle efterårsnyhederne fra Belsac her.

 

Lidt om designeren

Camilla Dalager er kreativ direktør i Belsac og uddannet Design Manager fra IBA i Kolding. Camilla er derudover specialiseret i taskekonstruktion fra ARS ARPEL i Milano i Italien.

 

 

neye-elsker-dansk-design

0 Comments | Posted in Nyheder Brands at 31/08/2015 09.09.02

NEYE har for nyligt indgået et nyt spændende designsamarbejde med Cecilie Toklum. Samarbejdet er indgået for at skabe større fokus på NEYEs historie og ikke mindst det gode formål, nemlig at NEYE Fonden støtter kræftforskningen i Danmark gennem NEYEs overskud.

Designer Cecilie Toklum

Accessories designer Cecilie Toklum med en af de ikoniske tasker fra den kommende NEYE Since 1881 by Cecilie Toklum-kollektion

 
Tasker med et formål ... og masser af historie

Historien om NEYE går tilbage til 1881, hvor Johannes Neye, en fremsynet iværksætter og forretningsmand, åbnede sin første galanterihandel på det eksklusive Vimmelskaftet i København. Butikken voksede hurtigt til en af Strøgets mest elegante butikker. 10 år senere åbnede den driftige handelsmand en lædervarefabrik, hvor højt specialiserede fagfolk designede og producerede alt fra små punge til store rejsekufferter – alt i læder af højeste kvalitet. Medvirkende til succesen var kvindernes frigørelse, der blandt andet betød, at de havde brug for en taske til langt flere formål end tidligere.

 
Kvinderne tog tasken i egen hånd

Johannes Neye så hurtigt et marked, hvor kvinderne i bogstaveligste forstand tog tasken i egen hånd. Og den dag i dag sælger NEYE stadig ”Tasker med et formål”. Nu er formålet dog ikke længere blot praktisk, men også godgørende. NEYE blev nemlig overført til NEYE Fonden i 1977. På det tidspunkt var det Agathe Neye, der drev NEYE. Hun var gift med Knud Neye, Johannes Neyes søn. Knud døde af kræft i 1945 i en alder af kun 59 år. Da parret var barnløs, besluttede Agathe Neye sig til at lade alle aktiverne i virksomheden, samt alt parret ejede i øvrigt, overgå til en Fond, der fremover skulle drive NEYE og via overskuddet støtte sygdomsbekæmpende forskning – i første omgang kræftforskning. NEYE Fonden støtter således fortsat kræftforskningen i Danmark og har siden år 2000 doneret mere end 20 millioner kroner til det gode formål.

Det er de færreste, der kender historien om NEYE. ”Vi ønsker, at flere skal kende den og den bedste måde at fortælle vores historie på, er gennem vores egne kollektioner. Derfor kiggede vi tilbage i vores 100 år gamle designarkiver, fra dengang NEYE selv designede og producerede lædervarer, og fandt et design, der illustrerer, hvorfor vi er til. Således blev idéen til NEYE Since 1881 by Cecilie Toklum født,” fortæller CamillaRaffnsøe, adm. dir. for NEYE Fonden.

Inspiration i NEYE's 100 år gamle arkiver 

Cecilie Toklum har fundet inspiration til kollektionen ved at dykke ned i NEYEs 100 år gamle arkiver


”Det er fantastisk at arbejde sammen med en designer som Cecilie. Hun er ambitiøs og dygtig og formår at skabe smukt design samtidig med, at hun tænker i funktion, hvilket er en vigtig parameter for vores kunder. Hun har også engageret sig meget i NEYE som brand og ladet sig inspirere af vores arkiver med gamle designs og annoncer helt tilbage fra år 1900. Vi er meget tilfredse med resultatet, og NEYE Since 1881 by Cecilie Toklum afspejler på alle måder det stolte håndværk og designtraditionerne som igen skal være en del af det moderne NEYE og formidle NEYE Fondens arbejde,” slutter Camilla Raffnsøe.


Cecilie Toklum, en af Danmarks mest markante accessories designere, siger om designsamarbejdet med NEYE: ”Jeg blev vild med ideen om at genfortolke nogle af de originale designs og samtidig har det givet mig mulighed for at få produceret kvalitetsvarer, som bliver tilgængelige for et langt større publikum end jeg hidtilhar haft med mine egne produkter”. To af de nye designs er opdaterede versioner af gamle modeller, mens de tre andre er nyfortolkninger krydret med designerens egen signatur som designer. Resultatet er en ikonisk, enkel og funktionel kollektion med et gennemgående tubekvilt-tema, der binder kollektionens forskellige modeller sammen i et klassisk, men samtidig råt og moderne look.

 
NEYE Since 1881 by Cecilie Toklum kollektionen

NEYE Since 1881 by Cecilie Toklum består af fem nyfortolkede taskedesigns med hvert sit funktionelle formål. Der er kræset for historiefortællingen for at bringe de kommende ejere af taskerne tæt på NEYEs formål og rødder. Taskerne er alle navngivet efter stærke og betydningsfulde kvinder i NEYE familien.

Cecilie Toklums egen favorit fra kollektionen er ”Agathe”, navngivet efter Knud Neyes kone. ”Det er måske at sætte tingene lidt på spidsen, men grundlæggende synes jeg, at verden har mere brug for kræftforskning end for nye tasker….og jeg holder endda meget af tasker!,” siger Cecilie Toklum. ”Vi har alle haft kræft inde på livet, derfor vil det altid være en mærkesag for mig,” slutter Cecilie Toklum.

Designeren selv med NEYE Since 1881 by Cecilie Toklum

Designeren selv med NEYE Since 1881 by Cecilie Toklum kollektionen, der lander i butikkerne ultimo oktober. Priser fra 799,95


Agathe: Crossbody opkaldt efter NEYE Fondens stifter, Agathe Neye. Agathe var svigerdatter til grundlæggeren af NEYE, Johannes Neye. Rummelig hverdagstaske sin størrelse til trods. Bliver lanceret i sort og en lys, varm grå.

Agathe - NEYE Since 1881


 
Agathe Mini: Lille crossbody ligeledes opkaldt efter NEYE Fondens stifter, Agathe Neye. Den perfekte gå i byen taske med indbygget pung til det mest nødvendige. Bliver lanceret i sort og en lys, varm grå.

Agathe Mini - NEYE Since 1881

 

Laura: Håndtaske med aftagelig skulderrem. Opkaldt efter grundlæggeren Johannes Neyes søster. Rummer det hele til en aktiv hverdag.

Laura - NEYE Since 1881

 

Marie: Multifunktionel rygsæk/shopper opkaldt efter grundlæggeren Johannes Neyes første kone og mor til Knud Neye. Perfekt til PC, papirer, pudder og penge.

Marie - NEYE Since 1881Marie rygsæk/shopper - NEYE Since 1881Cecilie Toklum med tasken "Marie"

 
Cecilie Toklum med ”Marie”, der ved hjælp af fleksible remme kan fungere som både rygsæk, skuldertaske og shopper

 

Nicoline: Messenger Bag opkaldt efter grundlæggeren Johannes Neyes søster. To aftagelige skulderremme med kæde. Tasken til alle formål.

Nicoline - NEYE Since 1881

 

Glæd jer til den nye kollektion af Tasker med et formål, der lanceres dette efterår.


Bag om Cecilie Toklum: Én af Danmarks mest markante accessories designere

Cecilie Toklums stil stammer fra clashet mellem det rå og det feminine - altid dramatisk pakket ind og oftest i læder. Karrieren blev da også indledt på Danmarks Designskoles scenografi-linje. Hun har bl.a. designet sko for Toklum (Cecilies eget mærke), tasker for Oh (Kopenhagen Fur) samt tasker og læderprodukter for Becksöndergaard. Cecilie er modtager af Kulturministeriets Exportlegat samt enDANSK Fashion Award (2008) og er ligeledes udnævnt til Rising Star af Womens Wear Daily i 2009.

Cecilie Toklum i samarbejde med NEYE

0 Comments | Posted in Nyheder Brands at 28/08/2015 09.11.44

markberg-dansk-design-neye-aw15

I NEYE elsker vi dansk design, og vi glæder os hver dag over alle de skønne danske brands, vi har på hylderne. I de næste 4 uger vil vi sætte fokus på nogle af dem og give dig et indblik i, hvad de selv går og tænker på, når de skaber deres kollektioner.

 

Læs med hver uge, hvor vi også giver dig mulighed for at vinde hvert brands egen efterårsfavorit!

 

NEYE elsker Markberg

”En taske fra Markberg kan altid kendes på et råt, maskulint og underspillet look, hvor du ofte skal tæt på for at spotte detaljerne” – Sådan lyder essensen bag det danske brand Markberg, som vi sætter fokus på i NEYE i denne uge.

 

Markberg er grundlagt af kæresteparret Mette Astrup og Rune Klemmensen tilbage i 2007. De startede ud med udelukkende at specialisere sig i handsker, men er siden da vokset og har udviddet sin kollektion med skønne tasker og punge i høj kvalitet.

 

Vi har spurgt ind til Markberg brandet for at opnå en større indsigt i, hvad brandet står for. Nedenfor kan du se, hvad Mette og Rune har fortalt. Rigtig god fornøjelse!

 

Hvad er Markbergs vigtigste brandværdier?

Det er vigtigt for Markberg som brand at stå for en høj kvalitet. Ikke bare i materialerne, men også i designet forstået på den måde, at produktet forbliver relevante sæson efter sæson. Desuden fokuserer vi meget på ”affordable” produkter, hvor pris og kvalitet begge vægtes højt. Du skal opleve at få et fantastisk produkt til prisen. Derudover er det vigtigt for os at sikre, at hele produktionsprocessen foregår på en ansvarlig og professionel måde. Vi har meget tætte relationer til alle vores samarbejdspartnere rundt omkring i verden, og vi prioriterer meget højt, at udviklingen af vores varer foregår under de korrekte forhold.

 

Hvordan vil I beskrive jeres designfilosofi?

Markbergs design er simpelt, skandinavisk og råt! Vi arbejder med et rent nordisk udtryk med et tvist af det maskuline.

Alle Markbergs kollektioner består primært af farven sort, og vi går efter et ”understated” look, hvor man ofte skal helt tæt på produktet for at se alle detaljerne.

 

Hvordan ser I jer selv som designere?

Vi ser os selv som meget markedsorienterede og funktionelle i vores design. Vi tager altid udgangspunkt i vores målgruppe og forsøger at udvikle designs, som imødekommer den moderne skandinaviske kvindes behov. Vi tager selvfølgelig sæsonens trends og tendenser til os – men altid fortolket ud fra vores egen designfilosofi. Det er vigtigt, at Markbergs DNA er tydelig i alle produkter.

 

Hvad synes I selv gør jeres design/produkt unikt?

Markbergs produkter er unikke i kombinationen af et trend-stærkt og råt skandinavisk design samt overkommelige priser.

 

Hvad skal et design kunne for at være vellykket?

Et design skal fungere i praksis! Det er vigtigt, at designet på et produkt ikke udelukkende tiltaler dig rent visuelt. Alle designs skal leve op til dit daglige behov for funktionalitet - uanset om det er en skindhandske eller en taske. Det betyder meget for os, at vores produkter rent faktisk fungerer i en hektisk hverdag!

 

Hvad er AW15 kollektionen inspireret af?

AW15 kollektionen er inspireret af kontrasten i os alle – den maskuline og den feminine side.

Kollektionen har ”Beauty and the biker” som titel, og detaljerne er inspireret af rå quiltede detaljer og sølvfarvet hardware, som kendes fra eksempelvis læderjakker. Kontrasten findes eksempelvis i det smørbløde skind.

Trendfarven denne sæson er en smuk dyb petroleumsfarve, som også netop gemmer på noget maskulint såvel som feminint.

vind-markberg-dansk-design-neye-aw15

 

Er der en style i AW15 kollektionen, som I holder særligt meget af eller gerne vil fremhæve?

Modellen ”Paris Bag” er en bestseller fra Markberg og denne sæson kommer den med den quiltede detalje, som bringer et råt tvist til en funktionel hverdagstaske. Udtrykket er netop det rå læderjakke-look, som vi elsker.

 

VIND DESIGNERNES FAVORIT STYLE

Modellen ”Paris Bag, quilted" er blandt parrets yndlings styles. Den kan du vinde i denne uge! Se den og de andre "Paris Bag" modeller fra Markberg her.

Se mere på NEYEs Facebook eller Instagram, hvor du kan læse mere om, hvordan du får chancen for at vinde den fede taske fra Markberg – Held og lykke!

KONKURRENCEN ER SLUT OG VINDEREN ER KONTAKTET DIREKTE.

 

Lidt om designerne

Rune, 33, fungerer som direktør, mens Mette, 32, er kreativ ansvarlig. De ejer virksomheden sammen og danner også par privat.

Markberg navnet er en sammensætning af parrets navne: MA står for Mette Astrup og RK for Rune Klemmensen. BERG er et udtryk for området i Aarhus, hvor de boede, da de grundlagde virksomheden i 2008. 



hjerte-markberg-dansk-design-neye-aw15

 

0 Comments | Posted in Nyheder Brands at 20/08/2015 10.08.13

Kære kunder

På baggrund af den netop offentliggjorte test af udvalgte skoletasker i Forbrugerrådet Tænk Kemi og den debat, den har foranlediget, er vi i NEYE i dialog med samtlige af vores skoletaskeleverandører, der alle forsikrer om, at deres produkter er fremstillet i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Der skal ikke herske tvivl om, at det er afgørende for os i NEYE, at vores kunder kan have tillid til, at de produkter vi har på hylderne i NEYE er produceret i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Forbrugerrådet Tænk Kemi er af den overbevisning, at der skal gælde de samme regler for skoletasker som for legetøj for så vidt angår indhold af kemi. Dette er dog ikke tilfældet i dagens lovgivning. I dag er reglerne strammere omkring kemikaliernes grænseværdier, når det gælder legetøj, begrundet med, at de små børn ofte putter legetøjet i munden.

Miljø- og fødevareminister Eva Kjer Hansen har i debatten udtalt:

”Miljøminister: Tag roligt taskerne på

Miljø- og fødevareminister, Eva Kjer Hansen, mener dog ikke børnene bør bekymre sig:

- Børnene kan roligt bruge skoletaskerne. De er produceret lovligt, og grunden til at reglerne er strammere for legetøj er, at børn kan finde på at tage det i munden og sutte på det, siger hun.

Hun siger dog, at hun vil gøre en indsats for at komme af med de skadelige kemiske stoffer.

- I gummistøvler, badeforhæng og skoletasker, for at nævne nogle områder, hvor der er ftalater, der er det oplagt at vi mindsker brugen af det. Men det kræver, at vi laver regler med de andre lande i EU, for at der bliver ens regler for alle producenter.”

 

I NEYE følger vi debatten nøje og såfremt der fra myndighedernes side tages skridt til ændrede grænseværdier for produktion af skoletasker, vil vi fortsat til enhver tid udelukkende have produkter på hylderne, der lever op til disse nye lovgivningsmæssige krav.

0 Comments | Posted in Nyheder at 13/08/2015 16.56.56

Selvom det er trist, at sommeren er ved være et overstået kapitel, betyder det også, at der er en masse nye trends på vej. Hvor sommeren typisk betyder mere farverige outfits og spraglede tasker – trækker efterårets trends i en mere enkel og afdæmpet retning. Derfor har vi fundet et par bud på hvilke tasker, der ville passe perfekt til dit efterårsoutfit.

 

Matte og mørke farver samt blå og røde toner kommer til at tegne billedet af efterårets modetendenser. Derudover bliver det elegante og klassiske look endnu mere populært end hidtil – både hos mænd og kvinder. Hvis du har lyst til at læse en overskuelig og grundig gennemgang af, hvad efterårets mode byder på, kan du læse Feminas super gode artikel om forårets Copenhagen Fashion Week, der præsenterer efterårets trends, lige her.

Som du også vil kunne se, er det ikke kun i Danmark, men også internationalt, at vi kommer til at se disse tendenser i efteråret. Vogue har samlet et stort galleri lige her, der kan give dig en masse inspiration til dine outfits. Galleriet her viser også tydeligt, at pynt med nitter og frynser kommer til at blive de detaljer, mange af efterårets tasker vil bære præg af.

BELSAC CROSSBODY, KRISTINE, SORT

 

Denne kalveskinds crossbody fra Belsac er et perfekt bud på det helt simple og stilrene valg. Hvis du sigter efter et elegant mørkt look, så får du en taske, der passer til de fleste af dine outfit.

AURA-shopper-neye

 

De matte farver bliver som sagt et hit. Og selvom man i efteråret ikke skal sigte efter at have alt for mange lyse farver, kan det sagtens give lige præcis det løft til dit outfit, hvis bare en enkelt del har en underspillet farve. Denne skind-shopper fra Aura i lys grå, gør sig virkelig godt til et mørkt outfit. Den stjæler ikke for meget fokus, men giver alligevel lidt ekstra.

SS HÅNDTASKE, GRÅ

 

Hvis du leder efter en lille taske, der både er praktisk, og giver dig mulighed for at fuldende dit klassiske look, er denne grå skind-håndtaske fra Saint Sulpice et rigtig godt bud. Den fås både i sort og grå, afhængigt af, hvor anonym du synes den skal være i forhold til dit outfit. Men lige nu er den grå farve helt perfekt i forhold til efterårets trends.

 

 

Se flere efterårs nyheder her

Tags:

0 Comments | Posted in Nyheder at 11/08/2015 09.50.22