Din ønskeliste
  Din kurv

Din indkøbskurv er tom.

Eksklusivt i NEYE og KAZA

Christina Small Bag

Den anerkendte blogger Passionsforfashion har i et samarbejde med danske taskedesigner Markberg skabt den smukke taske ”Christina Small Bag”, der pryder forsiden af NEYE’s julekatalog, og som forhandles eksklusivt i NEYE året ud.

Christina Dueholm er bloggeren bag bloggen Passionsforfashion, som er én af de mest populære blogs i Danmark og har over 100.000 månedlige læsere. Christina er 28 år og har siden 2009 blogget på Passionsforfashion om mode og livsstil.

 

Christina Small Bag

Christina Dueholms stil er feminin, casual og rå. Denne æstetik er tydelig at spore i den smukke Christina-taske, som med sit feminine ydre prydes af flere rå lynlåse.

 

”Inspirationen til tasken opstod faktisk ud fra et behov, da jeg syntes, jeg manglede en taske, som var praktisk og rummelig, men stadig trendy og cool. Jeg designede derfor en taske med en hel masse rum og lommer, og fordi jeg vidste, det ville blive en taske, som jeg kom til at bruge meget, var det vigtigt for mig, at den blev i sort læder, så den passede til stort set alle outfits.” Udtaler Christina.

 

Det er især taskens smukke og feminine design kombineret med det funktionelle indre, som gør, at Christina Small Bag falder i mange kvinders smag. Tasken er praktisk, rummelig og de mange lommer giver dig overblik over alle dine små og vigtigste ejendele. Til tasken medfølger desuden en længere aftagelig strop, som kan justeres efter behov.

Designsamarbejdet Christina Dueholm x Markberg er mundet ud i en skøn hverdagstaske, som passer til alle kvinder, som søger lækkert og eksklusivt design, men som samtidig vægter funktionaliteten højt.

Christina Small Bag forhandles eksklusivt i NEYE resten af året - og frem til jul til en ekstraordinær god pris.

 

Kampagnepris 999,- DKK - Normalpris 1599,- DKK

Køb tasken her

Christina Small Bag

0 Comments | Posted in Nyheder at 03/11/2016 09.42.55

Keld Mikkelsen fra DAY

Brand Director Therese Niko Busch fra DAY ét har skabt hele 5 modeller til NEYE’s jubilæumskollektion, som alle har hverdagens brugsformål for øje. DAY ét har bl.a. designet to store shoppere, som er særligt velegnet til alle hverdagsformål, da de let rummer alt fra træningstøjet til arbejdscomputeren. Derudover har DAY ét fremstillet tre mindre modeller; en toilettaske og to kosmetikpunge, der bl.a. kan holde styr på din mobil, nøgler, make-up og hverdagens øvrige uundværlige småting.
Alle jubilæumsmodellerne er udført i nylon, hvorfor de snildt tåler en regndråbe eller to og er ideelle til hverdagsbrug i det danske klima.

Kendetegnet for DAY éts jubilæumsdesign er, at det tager udgangspunkt i deres ikoniske logoblomst. Denne logo-blomst er en integreret del af DAY éts designhistorie, og med deres bidrag til NEYE’s jubilæumskollektion skriver DAY ét sig ind i NEYE’s 135 års historie.

 

Etniske oplevelser og skandinavisk design

DAY Birger ét Mikkelsen er skabt af Keld Mikkelsen. Hans vision var at kombinere smukke, etniske oplevelser fra hans rejser og fusionere dem med Skandinavisk design. Resultatet er et udvalg af unikke hverdagsstyles- med et nutidigt bud på hverdagens couture.

DAY ét er DAY Birger ét Mikkelsen’s individuelle accessories brand og er hverdagsitems til kvinder på farten. DAY ét er især kendt for deres nylontaske ‘Gweneth’, som findes I et utal af farver, former, prints og størrelser.

Jeg startede DAY ét tæt sammen med Keld Mikkelsen, da jeg syntes der var et stort behov i markedet for coole hverdagsitems og lækre designede kvalitets lædertasker.” Udtaler Therese Niko Busch.

Det særlige ved DAY éts produkter er, at de er et miks af etnisk, moderne og klassisk i et. Samtidig appellerer produkterne til mange på grund af den store fleksibilitet og brugbarhed. Taskerne og pungene i nylon udkommer i 200 forskellige farver og versioner om året. Kunderne kan derfor nemt udbygge deres egen taskesamling, uden at det bliver ensformigt eller sprænger budgettet.

Jeg følger meget tidens tendenser, og hvad kunderne ønsker, men prøver at udfordre dem i form af mange nye designs i løbet af året, der konstant kan vække deres interesse.” Siger Therese.

 

 

0 Comments | Posted in Nyheder at 07/10/2016 10.58.58

Markberg for NEYE

Mette Astrup, en af de to designansvarlige bag Markberg, har også givet sit bud på en jubilæumstaske i anledningen af NEYE’s 135 års jubilæum. Resultatet er en jubilæumstaske i et mere råt og cool afslappet design, som passer perfekt til hverdagsbrug.

”Det har været vigtigt for os i vores designproces at have NEYE’s karakteristika og historie i baghovedet – og samtidig lade det smelte sammen med Markberg’s rå og simple univers.” Udtaler Mette Astrup.

Markberg har designet en gennemført, cool og lækker shopper i blødt skind og eksklusivt nubuck. Nubuck fremstilles af narvsiden (oversiden) af læder, som slibes efter garvning og farvning, så det ligner ultrafint ruskind.

Bag shopperens mere enkle ydre gemmer sig flere super flotte detaljer og overraskelser. Blandt andet har tasken to udvendige lommer med lynlås og en flot aftagelig tassel med frynser.

Indvendigt byder tasken på et stort og praktisk rum samt flere små rum til dine mindste dele. Tasken gemmer desuden på et lille spejl med læderkant, der kan tages ud.

Markberg’s jubilæumstaske emmer af kvalitet, rock n’ roll og er fyldt med funktionelle overraskelser.

 

Markberg – a true love story

Markberg er et dansk accessories-brand, som blev grundlagt i 2007 og holder til i smukke omgivelser omkring Vejle fjord. Navnet Markberg repræsenterer de to stiftere, designansvarlige og partnere Mette Astrup (MA) og Rune Klemmensen (RK).

Mette og Rune har bygget deres designæstetik op omkring kvalitet kombineret med en snert af rock n’ roll. Markberg’s udtryk er et tidløst og råt design, men med tanke for funktionelle og unikke detaljer. Deres produkter er fremstillet i ægte skind, som ofte bliver bearbejdet forskelligt for at give produkterne et strejf af patina og en følelse af vintage.

”Kvalitetslæder er som en dyr flaske vin. Det bliver kun bedre med tiden”. Udtaler Mette og Rune.

 

HUSK; t.o.m. 9. oktober 2016 får du 20% rabat på jubilæumstasken fra Markberg. 

Er du interesseret i de andre tasker fra vores jubilæumskollektion? Se dem alle her.

 

0 Comments | Posted in Nyheder at 03/10/2016 14.53.00

Belsac for NEYE

Da chefdesigner og kreativ direktør Camilla Dalager skulle finde inspiration til Belsac’s bud på en jubilæumstaske, var hun en tur i NEYE’s arkiv. Her faldt designeren særligt over symbolet på Fortunatus’ pung, der også er en del af NEYE’s logo.

Historien om en pung der altid er fyldt med penge, afspejler NEYE’s gode formål om at overskuddet doneres til kræftforskning. Belsac har dog også haft de praktiske formål in mente, og de har ladet sig inspirere af arbejdstaskens udseende omkring NEYE’s grundlæggelse i 1881. Arbejdstaskens form minder i høj grad om Fortunatus’ pung, og denne æstetik kommer tydeligt til udtryk i jubilæumstasken.

 

En moderne arbejdstaske

Resultatet af Belsac’s arbejde er blevet en moderne fortolkning af den gamle arbejdstaske, der på en og samme tid forener NEYE’s grundlæggende DNA og de gamle taskeværdier, med de intelligente krav kunden anno 2016 har til en funktionel taske.

I Belsac’s jubilæumstaske er funktionalitet og rå detaljer i højsædet.  Tasken har en praktisk skulderstrop og hank. Den er meget rummelig, og du kan let opbevare både Ipad, kosmetiktaske og pung. Foran har den en lille lomme med lynlås, hvor du let kan have dine vigtigste småting.

Tasken er lavet i blødt italiensk kvalitetsskind, hvilket er et vartegn for Belsac, derudover har den rå sølv detaljer.

 

Belsac’s historie

Det var den kun 21-årige ildsjæl Poul Hansen, der i 1971 grundlage virksomheden Belsac. Navnet kommer af det franske Belle Sac, der betyder smuk taske. Belsac’s varetegn er netop den unikke kombination af fransk elegance, italiensk temperament og dansk design.


I dag drives virksomheden af kreativ direktør, Camilla Dalager. Hendes passion er at skabe tasker der udstråler modernisme, femininitet og dristighed til hverdagens fashionistas, som også er øverst på listen over største inspirationskilder.

”Man skal forelske sig i en taske på grund af designet og kvaliteten, men man skal elske den for evigt på grund af funktionaliteten.” Udtaler Camilla Dalager.

Belsac er et dansk brand, der vægter den nordiske designtradition. Det betyder, at designet går hånd i hånd med gode råvarer og højt teknisk kunnen. Hovedparten af Belsac’s tasker og punge er fremstillet i Italiensk kalveskind, som bliver kontrolleret i Danmark inden produktion for at opnå det smukkeste resultat.

 

Se hele jubilæumskollektionen her.

 

0 Comments | Posted in Nyheder at 28/09/2016 09.28.33

Adax for NEYE - jubilæumskollektion

Adax er et af de mest populære brands hos NEYE, og derfor har de honoreret NEYE’s 135 års jubilæum med hele fire bud på en jubilæumstaske, der eksklusivt kan købes i NEYE’s butikker og webshop i forbindelse med vores 135 års jubilæum.

”Gennem 135 år har NEYE formået at forny sig for at opfylde kvinders drømme. Med denne unikke taske har jeg ønsket at forene alt det, som NEYE i mine øjne står for. Det enkle design og det kvalitetsbevidste materialevalg afspejler de seneste modetrends.” siger Adax’s designer, Eugen Silfen, om designet på de fire tasker.

Jubilæumstasken fås i fire udgaver: En i enkelt sort kalveskind, en i præget kalveskind i kroko-look, en i ruskind med frynser samt en i kombineret kalveskind med pyton og kroko-præg. Tasken er meget funktionel, da den både kan bruges som clutch og crossbody. Tasken har desuden en smart indbygget pung på bagsiden.

Du kan se hele jubilæumskollektionen her.

 

Kvalitet og detaljer skaber produktet

Adax har en helt enkel designfilosofi om, at deres designs skal holdes helt enkle, så materialet kan træde i karakter. Hos Adax er det de små detaljer og kvaliteten, som skaber – og fuldender produktet.

"NEYE har for mig altid symboliseret en sand skattekiste for kvinder. En aladdins hule, hvor du kan tage på en dragende opdagelsesrejse blandt alverdens tasker.” Udtaler Eugen Silfen.

 

Historien om Adax

Da 18-årige Eugen Silfen kom til Danmark, lå det ikke i kortene, at han skulle stå bag en af Danmarks mest anerkendte internationale designvirksomheder. En tilfældighed kalder han det selv.

Eugen Silfen ønskede at skabe bedre tasker end dem, han så i butikkerne. Så selvom han kun havde en lille opsparing på lommen, grundlagde han Adax i en Københavnsk kælder i 1982.

Adax er i dag en familievirksomhed, hvor den yngre generation i stigende grad sætter sit aftryk på udviklingen, både hvad angår design, salg og markedsføring.

Et motto for ADAX kunne være “Keep it simple” med fokus på kvalitet og innovation og lidt heldig tilfældighed, som Eugen Silfen formulerer det.

0 Comments | Posted in Nyheder at 27/09/2016 14.41.44