Reklamation

Alle henvendelser omkring reklamationssager skal gå igennem vores butikker. Du kan henvende dig i hvilken som helst NEYE-butik. Husk blot din bon eller ordrebekræftelse.

Alle varer, du køber på neye.dk eller i en NEYE butik, er omfattet af købelovens regler om to års reklamationsret.
Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden to år efter købet.
Du skal dog være opmærksom på, at der er flere varer, der ifølge Forbrugerstyrelsen har en holdbarhed, eller en normal levetid, der er kortere end 2 år. Dette gælder for de fleste beklædningsstykker.
Derudover er der en række omstændigheder, der gør sig gældende, når der skal tages stilling til reklamationsret.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, der er opstået på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Din reklamationsret bortfalder, hvis manglen er opstået, som følge af fejlagtigt brug eller misligholdelse af varen. Vær derfor opmærksom på dette, inden du reklamerer.

Hvad gør jeg, hvis min vare går i stykker? 
Hvis din vare går i stykker eller lider af en mangel, skal du henvende dig i en af vores butikker. Du skal henvende dig inden for rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Dette gælder uanset, hvor i landet varen er købt samt varer, der er købt i vores webshop. Husk at medbringe din bon eller din ordrebekræftelse.

Hvordan reklamerer jeg over min vare?
I tilfælde af en reklamation bedes du henvende dig i en af vores butikker med din bon eller ordrebekræftelse. Personalet i butikken vil vurdere, om der er tale om produktionsfejl, der hører under den 2-årige reklamationsret. Hvis den gør, opretter de en reklamation. Reklamationer håndteres inden for rimelig tid, og det vil være butikken, der holder dig orienteret. Sagen kan blive løst med reparation, ombytning, afslag i prisen eller udbetaling af købsprisen, afhængig af den konkrete situation.

Transportskade
I tilfælde af at din vare er gået i stykker i forbindelse med transport, eksempelvis med fly, er der tale om en transportskade. I denne sammenhæng vil det være dit flyselskab eller din forsikring, du skal henvende dig til, da det er dem, der skal dække en eventuel reparation eller erstatning af den beskadigede vare.


Handelsbetingelser for køb på neye.dk

Tilbagekaldelser


Hvem er NEYE Butikker Job i NEYE Klub NEYE PR & Presse Kundeservice Kontaktoplysninger Handelsbetingelser Webordrer Betaling Levering Bytteservice og returnering Reklamation Køb med GLN/EAN nummer Tax Free køb/Momsrefusion Persondatapolitik Samfundsansvar Hvad er GRS Certificering? Cookies Gavekort/tilgodebevis Konkurrenceregler Prismatch