Bytteservice og returnering

Kan jeg returnere varer købt på webshoppen?

Ja, du kan sagtens returnere varer du har købt på neye.dk. Du kan bytte og returnere alle varer købt på webshoppen inden for 30 dage. Du kan returnere ved at sende varen retur til vores lager - her skal ordrebekræftelse og returseddel vedlægges. Du kan også returnere eller ombytte ved at henvende dig i en NEYE-butik. Husk at medbringe din ordrebekræftelse, enten udprintet eller på mobilen, når du returnerer i butik.


Returret ved køb i butik

Vi har landsdækkende returservice i alle vores butikker. Vi returnerer pengene for dit køb op til 30 dage efter købsdatoen, dog kræver det, at du fysisk medbringer original bon.

Hvis du er Klub NEYE medlem og fik registreret dit køb på din profil (oplyst e-mail ved køb i butik eller logget ind ved online køb) kan vi finde bonen i vores system. En gemt Klub bon er dermed gældende på lige fod med en fysisk bon.

Har du modtaget en gave med byttemærke på, kan du kun få pengene retur, hvis du også har den originale bon med. Har du ikke bonen, kan du ombytte til en anden vare eller få et tilgodebevis på det tilsvarende beløb.

Bytteregler ved køb på neye.dk

Du har 30 dages bytteret, på alle køb foretaget i vores webshop, fra den dag, du har modtaget din vare. Varer købt i vores webshop, kan du ombytte i alle vores butikker. Alle ordrer bliver afsendt med påsat byttemærke.


Bytteregler ved køb i butik

Vi har landsdækkende bytteservice i alle vores butikker. Du kan derfor bytte din vare i alle vores butikker indenfor 30 dage, såfremt der er byttemærke på varen eller du medbringer din bon. Enkelte varer byttes ikke, hvis det er tilfældet, vil det fremgå af bonen og varemærket.

Hvis du er Klub NEYE medlem og fik registreret dit køb på din profil (oplyst e-mail ved køb i butik eller logget ind ved online køb) kan vi finde bonen i vores system. En gemt Klub bon er dermed gældende på lige fod med en fysisk bon.


Returret ved køb på neye.dk (fortrydelsesret)

Du har 30 dages returret, på alle køb foretaget i vores webshop, fra den dag, du har modtaget din vare. Udløber fristen på en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af, at du har købt flere varer, som er bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare.

Husk at tjekke, at varen lever op til det forventede, straks ved modtagelse og inden varen tages i brug.

Du kan ikke fortryde, bytte eller returnere varer, som er taget i brug, eller hvor mærker og prismærkater er fjernet. På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret. Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, f.eks. på grund af varens art. Eller hvor du kan miste din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.

Hvis du fortryder dit køb, kan du returnere din vare i alle NEYE butikker. Du skal blot medbringe din ordrebekræftelse. Du kan også returnere din vare til vores webshop – husk blot at vedlægge udskrift af ordrebekræftelsen samt returseddel i udfyldt stand. Returvarer sendes til:

NEYE Centrallager
Greve Main 32
2670 Greve
Att.: Webretur

Mangler du din returseddel, kan du finde en her

Vi anbefaler PostNord eller GLS til returforsendelsen. Ikke DAO, da de leverer uden for vores åbningstid. Returpakker kan ikke sendes til pakkeshop eller lignende.

Returnering på eget ansvar

Ved returnering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har ansvaret for varerne/pakken, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track & trace nummer. Vi anbefaler, at du sender din vare som pakke, da brevforsendelser ikke kan spores. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. NEYE refunderer ikke de fragtomkostninger, der er forbundet med din returforsendelse, hvis du har fortrudt dit køb. Dine returneringsomkostninger vil, alt efter leverandør og størrelse på pakken, ligge på omkring 50-150 kr.


Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den og du får tilbageført det beløb, du har betalt ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme kort, som anvendt ved købet. Vær opmærksom på, at der kan gå op til 5 bankdage ved Dankort og op til 10 bankdage ved MasterCard inden pengene er på din konto. Dette afhænger også af, hvilken bank du benytter.

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Du reelt har taget varen i brug. 
  • Varen betegnes som brugt, når prismærker/label er taget af varen, tilbehør til varen mangler, garantibevis er stemplet/udfyldt etc.
  • Varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at kunne prøve eller tjekke varens stand.
  • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype etc.

 
Handelsbetingelser for køb på neye.dk


Hvem er NEYE Butikker Job i NEYE Klub NEYE PR & Presse Kundeservice Kontaktoplysninger Handelsbetingelser Webordrer Betaling Levering Bytteservice og returnering Reklamation Køb med GLN/EAN nummer Tax Free køb/Momsrefusion Persondatapolitik Samfundsansvar Hvad er GRS Certificering? Cookies Gavekort/tilgodebevis Konkurrenceregler Prismatch