NEYE sætter turbo på ansvarlighedsrejsen, der skal bidrage til øget vækst efter udfordrende corona-år

Danmarks største taske- og kuffertkæde NEYE går som led i virksomhedens vækststrategi fremtiden i møde med øget fokus på den grønne- og sociale ansvarlighed.Trods corona-restriktioner og nedlukninger i det netop afsluttede regnskabsår bevarer NEYE koncernen et overskud på bundlinjen og donerer 7,4 millioner kroner til kræftforskning.
Siden 1977 har NEYE været en formålsdrevet virksomhed med det erklærede mål at skabe et overskud fra butikkernes drift, der doneres til kræftforskning i Danmark.

“At drive virksomhed for at støtte dansk kræftforskning ligger dybt i vores DNA. Og trods en faldende omsætning i det forgangne år grundet reduceret rejseaktivitet under Coronakrisen, ændrer vi ikke på det. Tværtimod sætter vi endnu mere turbo på og udvider vores ansvarlighedsbegreb til også at omfatte den grønne omstilling. Vi har simpelthen ikke råd til at lade være, hvis vi stadig skal være en stærkt formålsdrevet virksomhed, der tager ansvar for vores omverden,” siger Camilla Raffnsøe, administrerende direktør i NEYE.

Samlet leverer NEYE koncernen i det netop afsluttede årsregnskab 2020/21 et positivt resultat på bundlinjen på 1,8 millioner kroner og har i samme periode doneret 7,4 millioner kroner til dansk kræftforskning.

“I NEYE sætter vi ikke nye initiativer på standby på grund af corona. Tværtimod tror vi på udvikling og et øget fokus på inspiration og oplevelser for vores kunder og møder dem, hvor de er i forhold til bæredygtighed. Den mission vil vi fortsat arbejde med, ligesom vi også vil have stor fokus på at videreudvikle vores e-commerce forretning, der er i flot vækst,” fortsætter Camilla Raffnsøe.

Allerede sidste efterår udvidede NEYE således deres bæredygtige sortiment med own brandet ”Again”, som er tasker produceret af genbrugsmaterialer. NEYE lykkedes med at få Again-kollektionen GRS-certificeret (Global Recycled Standard), som er den strengeste standard indenfor genbrug af materialer. Og snart føjes endnu et spændende taskebrand til fashion-interesserede kvinder samt et nyt bæredygtigt børnebrand til porteføljen af egne mærker hos NEYE.

For yderligere information kontakt venligst:
Adm. direktør Camilla Raffnsøe, NEYE A/S & NEYE-Fonden, tlf. 22 34 22 56

Om NEYE:
NEYE-kæden, som består af 44 butikker fordelt over hele Danmark samt webshop, er markedsleder inden for tasker, kufferter og accessories. NEYE er fondsejet, og NEYE-Fonden støtter sygdomsbekæmpende forskning – nærmere bestemt kræftforskning - gennem sit overskud. Kæden, som beskæftiger ca. 350 medarbejdere, vil være kendt for det største og bedste udvalg af tasker og accessories inden for fashion, fritid og rejs. Læs mere på www.neye.dk.